3 כלים ראשוניים לשיעור אונליין בסיסי


טוב,

חשבתי כבר על פוסט ארוך יותר אבל אהיה ממוקד.

ממחר אנחנו בהשבתה של המערכת.

מורה מתחיל ללמד אונליין, מה הוא צריך?

הנה שלושה כלים ראשונים ובסיסיים. יהיו עוד.

  • חדר וידאו
  • פלייליסט ביוטיוב
  • כלי לתיעוד למידה

חדר וידאו – לא משנה איפה, העיקר שיהיה נגיש ומאפשר למידה בפורום שאתם רוצים.

Zoom, Meet, Skype, משו"ב וכו'. פשוט דאגו להיכנס לחדר כלשהו. מסתבכים? בקשו עזרה מרכז התקשוב הבית ספרי או ממורה מתקדם יותר טכנולוגית.

פלייליסט יוטיוב: רכזו לעצמכם 10 סרטונים (בשלב הראשון) שקשורים לתוכנית הלימודים שלכם. אתם יודעים מה? אולי פשוט תשאלו מורים אחרים על מאגרי סרטונים קיימים. יש בשפע כאלו ברשת שכבר עשו עבורכם את העבודה. אפילו חיפוש פשוט בגוגל יכול לארגן אתכם. 

יש פלטפורמות שמאפשרות צפייה משותפת בסרטונים, אבל גם אפשר פשוט לשלוח את הקישור בצ'אט כך שכל תלמיד צופה עם אוזניות.

למה זה טוב?
כי כל המורים מכירים את הכלי הזה והוא הופך שיעורי אונליין לאקטיביים (כמו שיעור רגיל). התלמידים צופים ואז משתפים. הנה כמה משימות פשוטות שאפשר לתת סביב הסרטונים:

  • צפו בסרטון וסכמו אותו בנקודות – לאחר מכן שתפו מה סיכמתם
  • צפו בסרטון וכתבו 3 דברים חדשים שלמדתם
  • צפו בסרטון וכתבו 3 דברים שמרגיזים אתכם
  • ועוד.

נותנים לכיתה לשתף, יוצרים דיון.


כלי לתיעוד למידה

תמיד צריך איזו מחברת מלווה למידה, או לוח כלשהו שמתעד את ההשתתפות של התלמידים.

אפשר לפתוח מחברת עם Onenote של מייקרוסופט או עם Google Docs ולתת לתלמיד למלא אותה בכל פעם. אפשר גם להשתמש בפאדלט לתיעוד תשובות התלמידים.

לא באמת משנה – רק ארגנו לכם כלי מלווה למידה אחד. בקשו מרכז/ת התקשוב אצלכם הדרכה קצרה על הכלי אם אינכם מכירים אותו עדיין.

זהו בינתיים. עוד נדבר על כלים נוספים / פרקטיקות פדגוגיות נוספות אח"כ.