תגידו, מה הלו"ז?



יש לך בחינה גדולה ממש עוד מעט, אתה יודע שתצטרך לחזור על החומר כדי להצליח, את מסתכלת על עומס המשימות שלך וחושבת לעצמך - טוב, כמה שעות ביום שלפני הבחינה יספיקו לי ל-60 או 70. 

יש ביניכם גם כאלו שקובעים לעצמם מרתון מטורף ללא הפסקות של 8 שעות רצוף, ואז בסוף - מגיעים למבחן גמורים ומקבלים ציון שלא ממש עונה על הציפיות. 

יש הרבה תלמידים שלא יודעים (כי לא ממש הסבירו להם) איך בונים לו"ז, אבל לא סתם לו"ז - אלא לו"ז מקדם הצלחה. 

כן כן, לו"ז מקדם הצלחה. 


כדי לבנות לו"ז כזה צריך להבין מה מביא אתכם להצלחה. 

מהניסיון שלי לו"ז טוב שומר על איזון נכון בין שני צירים מרכזיים - ציר התוכן והציר המנטלי. 

כלומר כאשר בונים לו"ז צריך לשלב בו, בצורה חכמה, פעולות שמסייעות לכם להבין טוב יותר את התוכן הנדרש, לתרגל שאלות, ובמקביל - לבצע פעולות נוספות שאינן קשורות לתוכן הלימודי אלא לדברים שמביאים אתכם לאיזון מנטלי ופוקוס. 


לכן, לו"ז בריא ללמידה יכול בהחלט לכלול הפסקת אוכל, הפסקה ללכת לזרוק קצת לסל, הפסקה לאימון שחייה, אירובי או משקולות או סתם יציאה למרפסת להירגע עם כוס קפה. כן, אמא, אם הילד למד חצי שעה או שעה וחצי הוא צריך לעצור להתרעננות שמתאימה לו (חשוב: לא משהו שקשור לרשתות חברתיות שלרוב מוציאות אתכם מאיזון). 


מה המינון? תלוי בכם. העיקרון המנחה הוא ללמוד בצורה אינטנסיבית אבל אפקטיבית, ולהגיע לבחינה בצורה המאוזנת והבריאה ביותר שיש. לא שאנטי, לא באופן מזלזל. באופן מפוקס, מרוכז, עם טיפה לחץ בריא. 


איך עושים את זה? 

בואו נקבע סשן שבו נבנה ביחד לו"ז שמתאים לכם ולוקח בחשבון את הדברים שמאזנים אתכם ומביאים אתכם לפוקוס. 

איך נרשמים לסשן? זה ממש פשוט - בחרו את היום והשעה הנוחים לכם, ממש כאן

בואו נצליח. ביחד. 

(Pexels / Pixabay.com)