פלטפורמת הוידאו הכי נוחה שאתם כנראה לא מכירים


היי לכם שוב,

אז קורונה וכו' והרבה אנשים שואלים אותי מה הפלטפורמה הטובה ביותר לשימוש.

בדרך כלל אני עונה שזה תלוי במטרות הפדגוגיות, למרות שמרבית הפלטפורמות כוללות בתכלס את אותן פונקציות – בגדול: שיתוף מסך, צ'אט, הקלטת שיחה.

מגניב.

אז למען הגילוי הנאות אספר לכם הפעם באיזו פלטפורמת וידאו אני אוהב להשתמש.

סטארט-אפ קטן ונחמד, לא מוכר יותר מידי, אבל מספק אחלה בחלה של מוצר – לפחות לצרכים שלי.

אז הרשו לי להכיר לכם את Whereby.

את Whereby  היכרתי לפני כ-4 שנים (אז עוד נקרא Appear.in) כאשר תלמידיי כתבו פרוייקט מעניין באזרחות על העובדה שחברי כנסת פשוט לא מגיעים לדיוני מליאת הכנסת, ראיינו מישהי מחוקרי  ואוספי הנתונים על פעילות חברי הכנסת עבור אתר "כנסת פתוחה" זצ"ל.

אחרי שניסינו במשך 15 דקות לדבר בסקייפ ואז ב-Hangout ללא הצלחה יתרה, היא אמרה לנו – היי, בואו נעבור ל-Whereby.

פתאום – הכל זז חלק והשיחה זרמה. מאז אני שם. 

קצת על הפלטפורמה.

  • הרשמה עם חשבון גוגל אפשרית
  • שם החדר קרוי על שמכם
  • אפשרות לפתיחת חדר אחד – פתיחת חדרים נוספים כרוכה בתשלום (ולא מעט)
  • מאוד פשוט עבור מורים שמתקשים עם טכנולוגיה - הם פשוט לוחצים על הקישור ונמצאים בתוך חדר וידאו. לא צריך לעשות Login בשום פלטפורמה. 

היתרון הגדול – כניסה באמצעות קישור בלבד.

איך זה נראה מבפנים? 


הנה תמונה משיעור אונליין שאני מקיים עם ט' מהצפון לקראת הבגרות הקרובה בהיסטוריה.
נושא השיעור: הורדוס – מלך בחסות רומא. אנחנו בדיוק צופים בסרטון שעליו אחר כך נדבר.

מה יש בפנים?  

1. כפתור הקלטת מפגשים

2. כפתור שיתוף מסך

3. כפתור נעילת חדר – החדר נעול. אף אחד לא יכול להיכנס לקישור אם לא אישרתי לו להיכנס. שימו לב גם שהחדר מוגבל ל-4 משתתפים. ניתן להרחיב אותו גם ל-12 משתתפים.

בגירסה בתשלום ניתן לעצב את הרקע של המסך ולשים לוגו של החברה שלך.

חוץ מזה, אני באופן אישי מתחבר לחוויית המשתמש היפה והפשוטה של המסך. לי אישית הוא מאוד נוח.


אז איך אפשר להשתמש בזה בכיתה?

פתחו לכם חדר למידה אונליין ב-Whereby.com באמצעות חשבון ה-Gmail שלכם.

שלחו את הקישור לתלמידים שלכם ולמנהל שלכם (כפי שהמלצתי בעבר לגבי גוגל Hangouts).

הקדישו אותה למפגשים עם קבוצות קטנות של עד 10 תלמידים.

מה שכן, החדר אונליין לא כולל את הדברים הנוספים הדרושים ללמידה אונליין.

החיסרון, מעבר לתשלום, הוא הצורך לפתוח תיקייה שיתופית ייעודית לצורך הלמידה בקבוצה.  אני והתלמידה בתמונה מנהלים את הלמידה באמצעות תיקייה משותפת בגוגל דרייב הכוללת מחברת מלווה למידה וכמובן את ערכת הלמידה הדיגיטלית שלי לבגרות בהיסטוריה.

ככה השיעורים אינם כוללים כתיבה רבה אלא למידה באמצעות משימות צפייה בסרטונים ודיונים. החומר עצמו כבר נמצא בערכה וככה אני יכול לשמור על רמת השתתפות גבוהה של התלמיד/ה.

בכל אופן – Whereby.com.

נסו את זה בבית.

בהצלחה!