פה חשדתי...


בחינות בגרות או בחינות בכלל עבור תלמידים ומורים הן נקודת זמן מלחיצה. 

זה די ברור האמת. 

תלמידים נלחצים כי הצלחתם חשובה להם, ומורים לוחצים כי הם רוצים בהצלחת תלמידיהם (וגם כי פוחדים לקבל בראש ורוצים לשמור על מעמדם המקצועי בבית הספר - שלא יפקפקו ביכולתם להגיש לבגרות וכך משרתם תיפגע). 

אחרי בחינות אני נוהג לשאול את תלמידיי ותלמידותיי את השאלה המוכרת והאוטומטית: איך היה? 

עם השנים למדתי שיש תשובות מסוימת שלרוב, לצערי, מעידות על הצלחה נמוכה יותר בבחינה. 

התשובה הראשונה שמעידה בבירור על הצלחה נמוכה היא: לא עניתי על הכל, הגשתי חצי ריק - הבנתם את הסגנון. 

אבל יש עוד תשובה אחת שמטרידה אותי לעתים לא פחות. 

התשובה היא, למרבה ההפתעה: "היה קל". 


למה? 

כשתלמידים אומרים שהיה להם קל אני יכול להבין שייתכן כי לא התעכבו הרבה על בדיקת התשובות, שאולי לא שמו לב למוקשים שהונחו בפניהם, שענו על שאלה אחת באמצעות חומר ששייך לשאלה אחרת. 

דווקא כאשר תלמידים עונים שהיה קצת קשה, קצת מורכב - אני יותר רגוע. 

כשתלמידים אומרים שהיה קצת קשה או מורכב אני מבין שהם השקיעו מחשבה בבחינה, התעכבו על פרטים, בדקו את עצמם - וכך הסיכוי שהצליחו בבחינה גבוה יותר. כמובן שחשוב לי גם שהתלמידים ענו על כל השאלות בבחינה וכך הם מתחילים אותה מ-100. 

לכן, דווקא אם הרגשתם שהיה לכם קצת קשה בבחינה אתם יכולים, לדעתי ולמרבה ההפתעה, להיות קצת יותר רגועים. 

אהבתם? שתפו עם חברות וחברים לחוצות ולחוצים. 


יש לכם מבחן קרוב באנגלית, היסטוריה, ערבית או אזרחות? 

זה בדיוק הזמן להזמנת תגבור אישי או קבוצתי לקראת בחינות בהיסטוריה, אזרחות, אנגלית וערבית - לחצו ממש כאן


(תמונה: אתר "ממים ישראלים")