כמורים, אנחנו תמיד רוצים לייצר למידה איכותית עבור התלמידים שלנו ועבורנו.
אנחנו יודעים שהאינטרנט מציע כמויות אדירות של מידע, אך אנחנו לא תמיד יודעים איך לייצר למידה סביב המידע הזה, במילים אחרות – להפוך את המידע לידע.
חוץ מזה, לא רק האינטרנט עמוס אלא גם אנחנו.
כמות המשימות שיש לנו גדולה מאוד ותובענית מאוד – גם מבחינה מנטלית.
לא תמיד אנחנו מצליחים להיכנס לכיתה עם רעיון לשיעור, וחלקנו חושבים על השיעור הקרוב במהלך הפקק בכניסה לחניה של בית הספר.
באופן אישי אני מאוד אוהב ללמד באמצעות חומרים ויזואלים, ובעיקר סרטונים.
יוטיוב בעיניי הוא בית הספר הגדול בעולם לכל נושא אפשרי.
איך אני יכול לוודא שאני מייצר למידה איכותית סביב התוכן מיוטיוב למרות העומס הגדול שהעבודה שלנו כוללת?
התשובה: פרקטיקות פשוטות
מינימום פעולות – מקסימום אפקט.
טיפ אחד שאני מציע (ואני מניח שיש כאלו שעושים זאת) ואותו אני אוהב ליישם בכיתות היסטוריה שבהן אני מלמד הוא זה:
בוחר סרטון וידאו טוב שקשור לתוכן הנלמד (עד 10 דקות, גג 15)
לכתוב על הלוח את המשימה הבאה:
צפו בסרטון וכתבו במחברת 3 דברים חדשים שלמדתם מהסרטון / 3 דברים ש"תפסו" אתכם
15 דקות צפייה,
20 דקות דיון כיתתי עם תיעוד על הלוח.
המטרה, כמו תמיד: כמה שיותר תלמידים משתתפים
הלמידה האישית שלהם במרכז, וכמות התלמידים שרוצים לשתף עולה כי זה אישי.
כך אני בפועל מדבר בערך 10 דקות בשיעור, וכל שאר הזמן התלמידים משתפים.
נכון – זה לא יכול לעבוד בכל כיתה (יש כיתות שזה לא עובד לי בהן, מה לעשות).
נכון 2 – מאוד עוזר שיש חומרים מסודרים מראש בתיקייה הכיתתית בדרייב ואין לחץ לכתוב.
בכל מקרה המטרות החשובות הן –
תלמידים קשובים,
תלמידים פעילים,
תלמידים מפיקים ידע / ערך אישי מהתוכן בשיעור.
את כל שלוש המטרות הללו אפשר להשיג במינימום מאמץ ובאמצעות שאלה אחת על סרטון אחד - גם אם יש עומס, גם אם לחוץ, בעיקר אם אין לכם רעיון לשיעור הקרוב ואתם כבר עוד שנייה בכיתה.
מקווה שעזרתי / חידדתי משהו.
בהצלחה!