דומינו אנגלית – לאן אפשר לקחת את זה?


אהלן,

לאחרונה ייצרתי סדרת ערכות דומינו צבעוניות לתרגול אוצר מילים לתלמידי יסודי.

בכל ערכה 40 מילים מקבוצות שונות.

קישור לצפייה בערכות ולהזמנה – כאן: https://bit.ly/2JUBn5h 


יש מורים או הורים ששואלים אותי – "אבל מה אפשר לעשות עם זה? איך משחקים בזה?" 

מאחר שהנחיות השימוש בערכה מדברות על משחק דומינו סטנדרטי בלבד, ארחיב קצת מעט על כל מיני דרכים לשימוש בערכות.

1. דומינו קלאסי

2. דומינו זוגות קלפים

3. דומינו קבוצתי

4. תרגיל מתקדם לפיתוח יצירתיות

אופציה א': דומינו סטנדרטי – קלאסי זה הכי, אחי! 

  • מפזרים על כל הכרטיסיות על משטח גדול
  • המשימה: לחבר את קלפי הדומינו כך שכל מילה בקלף אחת מתחברת לתרגום שלה לעברית / אנגלית בקלף אחר.
  • איך תדעו שעשיתם נכון? השרשרת סוגרת מעגל.

הנה התמונה להמחשה:


אופציה ב': דומינו זוגות קלפים – יצירת חוויית הצלחה למתקשים!

לפעמים דרישה לחבר 40 מילים על המשטח יכולה לייאש תלמידים מסוימים. לכן עדיף לחלק את המשימה למנות קטנות. איך? ככה.

  • מפזרים את כל הכרטיסיות על משטח גדול
  • המשימה: ליצור שניים / שלושה / ארבעה צמדים של מילים
  • משימה אתגר: לחבר צמדים אחד לשני
  • בכל פעם ניתן לאתגר בתוספת עוד צמד / להוסיף מימד של זמן (עליכם ליצור 4 צמדים בתוך 2 דקות)

הנה תמונה להמחשה:


אופציה ג': דומינו קבוצתי – המטרה: הצלחה כקבוצה!

מצוין לפעילות בקבוצות קטנות. איך עובד?

  • מחלקים לכל חברי הקבוצה מספר שווה של קלפי דומינו
  • מניחים קלף אקראי כקלף פותח
  • המשימה הקבוצתית: להרכיב ביחד את השרשרת בכמה שפחות זמן

תמונה להמחשה קשה לי להביא כי קורונה עכשיו, אבל משהו בכיוון הזה.


אופציה ד': תרגיל פרימיום – תרגול יצירתיות באמצעות חיבור בין מילים!

  • שולפים מספר קלפים בצורה אקראית מהחבילה
  • ניתן גם לשלוף קלף אחד מכל ערכה (קלף מכל צבע)
  • המשימה: להרכיב כמה שיותר משפטים המשתמשים במילים שנבחרו.

הדגש כאן מבחינתי הוא על אקראיות. זה תרגיל קשה למוח (גם לנו המורים לפעמים כי יוצאות מילים הכי לא קשורות), אבל מצוין מבחינה לימודית. לכן צריך לחשוב אם ומתי משתמשים בזה לאילו תלמידים.

קחו למשל את התמונה הזו.


ניתן לבקש מהתלמידים בשלב הראשון להשתמש במילה אחת ולכתוב X משפטים הכוללים אותה, למשל:  I wear my pants every day. 

לאחר מכן ניתן לבקש ממי שהצליח לשלב מילה נוספת וליצור Y משפטים באמצעות 2 המילים: למשל: Please stay a minute! I want to tell you something.

ולמתקדמים הוסיפו מילה שלישית ובקשו מהתלמידים ליצור משפטים הכוללים את שלושתן.

למשל: I saw David a minute ago. He was wearing his white pants when we met.

 

יש לכם עוד רעיונות? הצעות? מחשבות?

שתפו! אשמח ללמוד ולשתף אחרים!